Choreography as Mediated through Compositional Tools for Movement: Constructing A Historical Perspective
Abstract
Choreography is the art of crafting movement, developed through a long history of techniques. Like other compositional processes, choreography is a complex creative process that explores a variety of formal procedures that can result in unique artistic creations. Current computational systems for assisting choreography tend to be idiosyncratic, with emphasis on different feature sets of the compositional process (including movement, structure or expression). In this paper we examine existing technological systems for supporting choreography and group them by their purpose: reflection, generation, real-time interaction, and annotation. We then analyze these system features using Laban Movement Analysis, a comprehensive language for movement description, representation, expression and performance. Our paper articulates the relative benefits of these systems based on experiential aspects of choreography, and posits future directions of intelligent systems for supporting and partnering with choreography.
振り付けは、長い歴史の技術を通して発展した、動きを作り上げる芸術です。他の作曲プロセスと同様に、振り付けは、ユニークな芸術作品を生み出すことができる様々な正式な手順を探求する複雑な創造的プロセスです。振付を支援するための現在の計算システムは、構成プロセス(動き、構造または表現を含む)の異なる特徴セットに重点を置いて、独特である傾向がある。本稿では、振付をサポートするための既存の技術システムを検討し、それらを目的別に分類します。それは、反映、生成、リアルタイムの対話、および注釈です。次に、動きの説明、表現、表現、およびパフォーマンスのための包括的な言語であるLaban Movement Analysisを使用して、これらのシステム機能を分析します。本稿では、振り付けの経験的側面に基づいてこれらのシステムの相対的な利点を明確にし、振り付けをサポートし、それと提携するためのインテリジェントシステムの将来の方向性を提示します。
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